close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך חברות משפיעות עלינו בעזרת אריזות?

מערכת שורשו תמוז, תשעג14/06/2013

איך ניתן להשפיע עלינו על ידי עיצוב האריזה ואיך זה משנה את היחס שלנו למוצר...

תגיות:
יש קשר הדוק וישיר, במודע או בתת מודע, בין עיצוב אריזות לאופן שבו אנחנו נדרשים אל המוצר שהן ארוזות בו. יותר מזה: יש קשר בין אריזות מוצרים ליחס שלנו כלפי החברה שמייצרת אותם.

כיום, בתקופה של ריבוי מסרים וגירויים חזותיים, על אף חשיבותו המרכזית של התוכן, איש לא יטיל עוד ספק בחשיבותם של הצורה ושל האופן. גם אם נאמץ את ההמלצה "אל תסתכל בקנקן", המבט שלנו יופנה אליו באופן אינסטינקטיבי. האופן שבו ייראה לנו "הקנקן", כלומר- האריזה, ישפיע באופן מיידי על המשך הבדיקה של "מה שיש בו"- במירכאות ובלעדיהן.

העיצוב מעורר ומניע אותנו לגלות עניין במוצר או,

לחלופין, מרתיע ואף מניא. עיצוב מרהיב, מוקפד, יוצר בנו, כלקוחות פוטנציאליים, תחושה שהחברה מכבדת אותנו. שחשוב לה לגרום לנו חוויה אסתטית כבר בתהליך ההיוודעות שלנו אל המוצר שלה. שהיא מכבדת אותנו, כצרכנים.

עיצוב אינו רק צורה- הוא תוכן
העיצוב מהווה מרכיב מרכזי במיתוג העסק. מדובר בכלים שלובים. המיתוג, אשר העיצוב הוא מרכיב מהותי ומרכזי בו, מאפשר לנו להידרש אל החברה כאל ספקית פוטנציאלית מועדפת של המוצר או של השירות שאנחנו מעוניינים בהם.

עיצוב יוצר זהות, ובתוך כך הוא יוצר בידול- שני מרכיבים חשובים ומרכזיים ביצירת מיתוג. כאשר אנחנו חושבים על מותגים בכל תחום- מזון, אופנה , ספורט ועוד, אנחנו יכולים לראות בעיני רוחנו את הלוגו של החברה, את צבעיה, את מה שמייחד אותה: התנין של לה קוסט, הפומה של חברת פומה, סימן ה"וי" של נייק ועוד.

ביסוד עיצוב אריזות מונחת חשיבה שיווקית. העיצוב אמור לשווק את העסק. העיצוב יוצר את חלון הראווה של העסק. הוא מהווה את כרטיס הביקור ואת תעודת הזהות.

אריזה ממתגת
על מנת ליצור אריזות אפקטיביות, מבדלות וממתגות, מומלץ להסתייע בשירותיה של חברה המעניקה לכם גם שירות של מיתוג עסקי וגם שירות של עיצוב גרפי ושירותי דפוס. כך ייקל עליכם ליצור שפה שיווקית אחידה, זורמת, לכידה, אשר התוכן והצורה מחזקים ומעצימים את המותג.

בעולם של דימויים, ייצוגים חזותיים והדגשת היופי, עיצוב אריזות אינו מותרות אלא חלק מהותי, מובנה ובלתי נפרד מהמוצר. חברה המספקת לכם עולם שלם ומושלם של תוכן מעוצב גורמת ללקוח הפוטנציאלי להעדיף אתכם כמי שנותנים לו מענה מיטבי.

החברות משפיעות עלינו בעזרת עיצוב אריזות בכך שהן מעצבות אותן כדי שייראו לנו וייתפסו על ידינו כמי שהמוצר שהן משווקות לנו יקל עלינו, ישדרג את התפקוד שלנו, ייתן מענה לצרכים ולרצונות ולא אחת לתשוקות ולמאוויים שלנו,ובעיקר - ישפר את איכות חיינו.

חברות מעצבות מוצרים שייגעו בנו. שיהיה לנו קל להתחבר אליהן. שהן ייצרו אצלנו, הלקוחות הפוטנציאליים, תחושה ובעיקר תודעה כי מה שמוצע לנו, ארוז לנוי ולהידור, באריזה מפתה ומגרה, הוא מוצר כל שהוא שיספק צורך ממשי.

עיצוב הוא שפה. רצוי להפקיד את מלאכת עיצוב אריזות המוצרים שלכם בידי מי שדוברים אותה על בוריה. שום חברה אינה יכולה להרשות לעצמה להימנע מהשקעת משאבים בעיצוב אריזות המוצרים שלה, ודאי לא בעידן שבו יותר מאשר אי פעם בעבר "המדיום הוא המסר", כמאמרו של מי שכונה "נביא התקשורת" מרשל מקלוהן, ולעניינו – האריזה היא המוצר

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה